Sokołów – podsumowanie 2015 roku
Nowe produkty z sukcesem wprowadzane w Polsce i na zagranicznych rynkach, niemal 100 nowych etatów, jako efekt dynamicznego rozwoju, i wzrost sprzedaży rok do roku o 4% to efekt zaangażowania pracowników i managerów Grupy Sokołów S.A. w 2015 r.
40 LAT HISTORII I PASJI
Rok 2015 był dla Grupy Sokołów S.A. rokiem szczególnym, ale też pełnym wyzwań. Obchodziliśmy dwa ważne Jubileusze – 40-lecie istnienia Oddziału w Sokołowie Podlaskim oraz 15-lecie powstania Grupy Sokołów S.A. Zakład w Sokołowie Podlaskim to jeden z najnowocześniejszych zakładów mięsnych w Polsce. Duże, wieloletnie inwestycje w park maszynowy sprawiły, że dziś trudno znaleźć tak nowoczesny zakład przetwórstwa w Europie Środkowo-Wschodniej.
Był to rok to ciągłej walki i podejmowania trudnych decyzji. Jak wszystkie firmy w branży, ucierpieliśmy na embargu i ASF. Mimo iż od wykrycia wirusa minęło sporo czasu, nadal nie możemy eksportować naszych produktów do Chin, Japonii czy Korei, a dochodowy rynek rosyjski z oczywistych względów jest cały czas zamknięty.
DYNAMICZNY ROZWÓJ I NOWE PRODUKTY
Trudne warunki na światowych rynkach nie przeszkodziły nam w zaprezentowaniu polskim i zagranicznym konsumentom nowych, ciekawych propozycji. Dzięki wielkiemu zaangażowaniu menadżerów i pracowników Grupy Sokołów S.A. zwiększyliśmy sprzedaż rok do roku o 4%. Wzrost produkcji przełożył się wprost o prawie 100 nowych etatów w Grupie. Zdobyliśmy także kilka nowych rynków eksportowych – Wietnam, Kongo czy Wybrzeże Kości Słoniowej.
Innowacyjność i dynamika naszej firmy zaowocowała rozwojem snacków na rynku skandynawskim, gdzie bardzo dynamicznie rozwija się sprzedaż naszych salamitek. Mamy bardzo optymistyczne prognozy sprzedaży na 2016 rok i wprowadzamy na ten rynek kolejne wersje smakowe. Z sukcesem realizujemy projekty „Uczta Qulinarna – wołowina z Sokołowa”, „Sokołowska Spiżarnia” i „Naturrino”. Jako pierwsi i jedyni na rynku wprowadzamy kolejne nowości: Chipsy Wołowe, Wieprzowe i Drobiowe z niską zawartością tłuszczu i wysoką zawartością białka. Są to produkty polecane dla wszystkich, a szczególnie dla osób dbających o zbilansowaną dietę – nie zawierają fosforanów, glutaminianu sodu ani sztucznych barwników.
Przygotowując nowe produkty, myślimy o naszych konsumentach, także tych z cukrzycą. Jesteśmy parterem społecznej akcji „Menu dla diabetyka – mięsa i wędliny w diecie cukrzycowej”. W ubiegłym roku, wspólnie z Koalicją na rzecz Walki z Cukrzycą, wyedukowaliśmy setki Polaków – uczyliśmy ich, jak przygotowywać zbilansowane i zdrowe posiłki.
CORAZ WIĘCEJ UCZTY QULINARNEJ NA POLSKICH STOŁACH
Za sukces Grupy Sokołów S.A. uważamy także rosnące spożycie wołowiny w Polsce. To głównie dzięki naszym działaniom, szeroko zakrojonej akcji edukacyjno-promocyjnej „Uczty Qulinarnej – wołowiny z Sokołowa”, Polacy zobaczyli, że wołowina jest nie tylko dobra i zdrowa, ale także może być łatwa w przygotowaniu. Będziemy angażować się w proces zmiany świadomości konsumentów i stale inwestować w programy edukacyjno-promocyjne oraz akcje społeczne, by przekonywać Polaków do jedzenia polskiej wołowiny.
Zainwestowaliśmy w linie produkcyjne burgerów, zarówno świeżych, jak i mrożonych. Burgery wołowe mrożone produkujemy w innowacyjnej technologii, dzięki czemu uzyskują unikalną i niepowtarzalną strukturę. Są to produkty o bardzo wysokiej mięsności, na przykład Burgery Premium w marce UCZTA QULINARNA zawierają aż 99% mięsa wołowego. Nasze propozycje, także takie jak steki czy krucha wołowina Pulled Beef, zdobywają rynek z sukcesem. Zamierzamy nadal edukować konsumentów, uczyć ich jak przygotować w najprostszy sposób najbardziej wykwintne dania.
Mamy także ciekawe, innowacyjne plany na rok następny. Na pewno zaskoczymy nowościami także w 2016. Będziemy inwestować i wdrażać rozwojowe inwestycje ukierunkowane na tworzenie nowych miejsc pracy i wprowadzanie na rynek oryginalnych produktów.
Bogusław Miszczuk
Prezes Zarządu
Sokołów S.A.